söndag 21 augusti 2011

Bag in Box Band under Kulturnatten i Hedemora

Då jag fick höra att kompisen Peter Westlund och hans band "Bag in Box Band" skulle spela under Kulturnatten i Hedemora så bestämde jag att det var dags att få se dem live. De spelar traditionell Irländsk folkmusik och sen jag fick veta att Peter spelade i bandet så har jag av olika anledningar missat deras spelningar i närheten, men nu var det dags. Jag skulle visserligen till Fagersta samma kväll för att fotografera och lyssna på John Lindberg Trio, men de skulle spela senare så det gick att kombinera.

Bag in Box Band
Det var tänkt att de skulle spela på en scen utomhus, men då vädret var lite så där under dagen så flyttades programmet från den scenen in till aulan på Vasaskolan.

Stefan Westlund

Stina Thörnqvist

Peter Westlund

Daniel Westman



Efter att de spelat i Vasaskolan så följde jag med dem till Vasakyrkan i närheten där de jammade lite med en annan bekant som jag sett i publiken tidigare under kvällen.






Brendan Smith från Australien hade med sin fiol och spelade med dem en stund innan jag satte mig i bilen för att åka till Fagersta och nästa band...



.