fredag 22 januari 2010

Daladerby, Rosén jr och TMG ger pengar till LIF-ungdom

Den 22 januari var det dags för tredje Daladerbyt i Hockeyallsvenskan säsongen 2009/2010. Innan matchen så träffade jag Sofia från damlaget som skulle ut tillsammans med sina lagkamrater och sälja Almanackan där jag varit med och fotograferat de 12 bilderna med hjälp av min bror.


Det var sedan lite bråttom då jag skulle ner på isen innan nedsläpp för att vara med då vi i Tokiga Masar Götaland skulle överlämna ett bidrag på 50000 kr till Leksands IF:s ungdomsverksamhet.


Christer Axelsson vice ordf TMG, Johan Pennerborn ungdomsansvarig i LIF och Tina Johansson ordf TMG.



Efter att vi lämnat över den symboliska checken så var det dags för LIF:s orförande Bertil Daniels att uppmärksamma och tacka de två spelarna från de två dalalagen som representerat Sverige i junior-VM. Mattias Ekholm i MIK och Oliver Ekman-Larsson i LIF fick blommor och hyllades av publiken i arenan.



Precis då jag var på väg att kliva av isen så sprang Johan Rosén fram till mig och bad mig fotografera sonen som var pojklagsspelaren som fick vara med ute på isen innan matchen denna dag.

Inga kommentarer: