lördag 12 december 2009

Country Music Julshow i Avesta 12 december

Fredagen den 11 och lördagen den 12 december var det Country Music Julshow på Teatern i Avesta. Då jag var på hockey i Leksand på fredagen så gick jag till teatern i Avesta på lördagen för att lysssna lite innan jag skulle vidare till julfesten på Garaget.


Mats Rådberg inledde på scenen med bandet och sjöng några av sina "gamla" hits som man känner igen.



Karin Risberg var en av artisterna som jag inte hört tidigare.

Mats Rådberg med hela bandet.


Billy Yates var huvudattraktionen för kvällen som kom från Nashville. Precis som med några av de andra artisterna hade jag aldrig hört honom förut vilket är lite synd då han är bra, men det finns många bra artister i USA som man aldrig hör talas om.



Han avslutade första delen av Julshowen innan det blev en paus.


Mats Rådberg och Billy Yates.

Det finns fler bilder som jag och Anders Brundell tagit från kvällen i DCMC:s forum.

Inga kommentarer: